Pendirian yg berdiri

Nak buat, salah... X buat, pon salah gak. Hmm... Life is never simple. Aku sedang cuba sedaya upaya aku utk melakukan semua ngn terbaik. Tapi mcm biasala... Siapa yg nampak pun?

Hanya Dia yang Maha-mengetahui memahami segala perkara yg berlaku. Tetapi aku sedih... Kerana aku sering terlupa akan-Nya. Betapa berdosanya diri aku ini. Aku telah terlupa segala nasihat dan didikan yg aku dpt sejak sekian lama. Masuk mmu jer aku dah terhanyut...sedikit demi sedikit. Solat byk aku tinggal... doa harian pun dah lupa... Al-Quran lagi la... Sebab apa? Sebab aku selalu mengikut org saja. Tapi adakah aku mengikut org yg betul?

Mungkin aku belum bersedia lagi. Belum bersedia utk menjalani kehidupan yg sedang aku jalani sekarang. Walaupun aku tahu perkara-perkara yg kurang menyenangkan akan berlaku, tapi aku lakukan juga. Kenapa begitu? Disebabkan nafsu? Sikap kebudakan dlm diri aku? Atau mungkin aku yg inginkan sgt? Ya... aku sememangnya belum benar2 bersedia. Disebabkan itu, aku takut pihak yg disebelah sana rasa sedih, x puas hati, kecewa, dan sakit hati... lalu aku mengambil langkah utk tidak mewujudkan ikatan yg jelas. Kerana aku tidak mahu pihak tersebut rasa rimas apabila berlakunya konflik dalaman. Dengan tidak mewujudkan ikatan, maka tiada ikatan yg perlu diputuskan... sekurang2nya, itulah apa yg aku rasa.

Aku x ingin salahkan sesiapa... Sebab aku pun apa bezanya. Utk memahami org sememangnya sukar. Tapi bukannya bermakna kita x boleh memahami org laen. Aku x harapkan org lain berubah supaya lbh sng utk difahami. Kalau nak kata aku ubah diri aku, mmg aku dah berubah jika nak dibandingkan dgn diri aku yg sebelum ini. Tapi cuma... mungkin bukan berubah kepada yg lebih baik...

Nampaknya aku sekali lagi telah mengecewakan org yg aku syg seperti dahulu. Cuma dari segi lain. Tapi semakin lama dia makin kecewa... Dan aku ingat perkara ini xkan berulang lagi... Kenapa begitu? Mungkin apa yg aku lakukan bertentangan dgn apa yg diharapkan.

Aku ada pendirian. Tapi x tahu la jika ia masih lagi berdiri...

3 people got burned:

  niksan

February 28, 2009 at 11:39 PM

"Hanya Dia yang Maha-mengetahui memahami segala perkara yg berlaku. Tetapi aku sedih... Kerana aku sering terlupa akan-Nya. Betapa berdosanya diri aku ini. Aku telah terlupa segala nasihat dan didikan yg aku dpt sejak sekian lama. Masuk mmu jer aku dah terhanyut...sedikit demi sedikit. Solat byk aku tinggal... doa harian pun dah lupa... Al-Quran lagi la... Sebab apa? Sebab aku selalu mengikut org saja. Tapi adakah aku mengikut org yg betul?"

salam..

akk teringat plak mase akak mula2 masuk mmu ni. huhu there's still time to ubah apa yg x kena. ;)

p/s: tp mase x tunggu manusia... ;)

  Fadhil

March 1, 2009 at 12:13 AM

W'salam...

TT_TT

hurm... insyaallah...

kene kuatkan semangat diri.

Lakukan perkara yg betul.

Kene percaya dgn diri sendiri.

kuatkan iman & kukuhkan lagi tiang agama.

  niksan

March 2, 2009 at 1:00 AM

yup!

dimana ade kemahuan di situ ada jalan..