Harry Potter vs anai-anai

bile balik je utk cuti sem 2... lps berbulan2 x sentuh koleksi novel Harry Potter kat rak buku... aku mule dgr bunyi "krok krek krok krek" byk kali kat sebalik buku-buku tu. Aku pon ape lagi... teros tarik buku Harry Potter and the Half-Blood Prince ke belakang... lps tu nk tau ape yg aku nampak...?

then... ape jadi ngn buku Harry Potter and the Half-Blood Prince aku tu...?

Tadaaa~!

"Ya Allah!" itu ape yg aku fikir. Apekah semua ini? Apa dah jadi dgn buku koleksi aku ni? Buku tu MAHAL Tuu~! lebih kurang RM 100 utk 1 buku! Sekarang dah hanco di makan anai2 ~_~

Lepas beberape hari kemudian, dtg la org anai-anai ke rumah. Buku2 yg lain2 pon kene gak, tp yg plg terok kene...semua novel Harry Potter aku~ lps aku kumpul sume buku2 Harry Potter tu, aku pon quarantine kan buku tu kat luar... kat tgh panas. Keesokan harinya (nsb baek la x hujan :P) aku pon pg cek balik buku2 tu... dan ini rupanyer...


Harry Potter and the Order of the Phoenix aku~ T.T

asalnyer rata jer... sbb panas, die cam timbul lak

bahagian bwh buku tu ~_~ click gamba utk tgk anai2 yg dah mati

buku Harry Potter yg laen...

tgk ape anai2 tu buat kat dlm buku aku tuu... ~_~

mule2 camni... lps tu aku pg patahkan bhg atas tu jadi...

...camni. WARGH~! Buku aku dah jadi 100% sarang anai-anai!!



Waaahh~! TToTT habis la buku2 aku tu... x dpt nak diselamatkan lagi ~_~ yg paling terok kene aku rase yg "the Order of the Phoenix" sbb da transform jadi sarang anai2 teros. Seb baek la aku da hbis bace sume tu. Sekarang yg tinggal hanya buku final, "Harry Potter and the Deathly Hallows" nasib baek gak la aku pg tinggalkan novel tu kat hostel. Xder la kene makan ngn anai2 skali. Hanya 1 buku tu saja yg tinggal dr semua koleksi2 novel Harry Potter aku ~_~

Moral: jangan tinggalkan buku kat satu tempat dan x sentuh2 utk berbulan2 lamanya...

2 people got burned:

  ilif

February 3, 2009 at 4:43 PM

lawa sungguh buku-buku itu xD

  Fadhil

February 3, 2009 at 6:55 PM

hahaha~ kalo tgk dpn2 mate lagi lawa :D tp itulah kali terakhir dpt tgk... orz~