Kisah 13 Mei 06

hari ini, hari yg plg bersejarah. tau nape?
sape yang tau, die tau la. haha. wtv~

13 mei bukan a b'day aku, tp sejarah idup aku.
same a gak cam sejarah M'sia 13 Mei thn bape tah.
(yang pergaduhan antara kaum tu) haha.
so, this is the story laa. enjoy~

13 mei 2006,
aku ngan adik aku baru balek dari skola. agak2 dalam kul 7 cmtu.
ktorg blek jalan kaki. dan mklum la, umah ktorg dekat ngan kubur.
haha. so, wat tataw je ape yang ade kat sane =P . ktorg jalan a tepi kubur neh.
ade la nampak pak cik jiran umah aku neh. huhu... nmpk die, snyum je la.
n then x lame pastu, ktorg smpai umah.

biase a kat umah, wat a pape yang ptut. parents ktorg xde.
aku tinggal ngan adk aku je.
yang len sume blek kampung kat Melaka. ktorg x ikut sbb ade 'hal' kt skola.
so, ibu ade ckp; masak kat umh je tuk makan malam. (sbb aku yg nk masak) haha =P
tapi ktorg tuka angin lak, maw mkn kt lua.
so, ktorg btau a parents, nak pegi makan lua. parents pun bagi je.

ktorg pegi a makan kt kedai yang dekat2 a. sebab jalan kaki je. haha. jauh x larat a.
makan simple2 je. huhu. duit pun brape je la sgt nak makan mahal2. haha.
paling2 pun ade a dlm RM10 kat poket ktorg. lepas makan, ktorg blek umah.
smbil jalan kaki. mase tu agak2 dalam pkul 8.45 cmtu.

on the way nak blek, adek aku ade a nmpk 2 org mamat neh duk kt simpang.
ntah ape a dorg wat.
ngan ade sebuah motosikal RXZ kut dpn dorg. adek aku pandang dorg skali lalu jew.
dorg plak pandang ktorg cam nak bunuh org. haha. pastu, aku ngan adek aku, wt slambe.
wat2 xnmpk. bile da dekat gile nak sampai umah, ade a org nek moto.
dorg wat u turn ble nmpk ktorg.
ade due org. org yang duk belakang moto turun. pastu die tnye;

mamat: dik, jalan keluar sentul mane?
aku: ntah. tataw kat ne.

die tnye due kali a smbil tengok kanan kiri ntah ape a.
cari jalan kelua kut. haha. org sesat en, mklum la.

lepas due tiga kali die tnye..

die keluakan parang dari blakang slua die. pastu tolak2 adek aku, minx beg duit.
adek ngn slambe wat x terkejut sebab da biase tengok parang kut. so x kesa je.
haha. n then kwn die yang lagi sorg pun turun dari moto keluakan parang n trus ckp;

mamat: Haa~! nampak neyh?
aku: Haa...? (aku x nmpak ape yg die pegang. cam batang panjang kaler itam pe tah) =p

sorg pegi kat adek aku, sorg lagi pegi belasah aku.
yang org ngan adek aku neh, die agak pengecut.
sebab die x berani pukul adek aku. haha. da a bdn kecik nak tunjuk hero la?
so, die suh adek aku duduk je.
sambil mintak barang2 adek aku. dialog dorg agak camni ;

mamat: bagi aku beg duit ngn phone!
adek aku: beg duit kat umah. phone tak de.

padahal ade kt poket. haha. siut je. padan muke ko aa!
tp mase die tanye adek aku tu, aku kene belasah teruk.
aku pun x taw asal adek aku x pegi tolong aku.
die bley duk wat bodo tgk aku kene blasah.
adek aku ngn mamat yg sangat baik hati nak jge adek aku ni, tgk a aku ngn mamat lagi satu gado2.
pakai parang keyh? agak seram a... tapi aku ley tahan agi.

lepas bape minit kemudian, mamat yang jage adek aku ni nampk ade org datang.
so, die ajak membe die suh bla je tanpe dapat pape. haha. padan muke korg!
but but, sebelum die blah. die bagi hadiah kt adek aku. tetak kepale adek aku belah kiri skali. huh...
die x a rase saket mane pun, cume rase cam kene ketuk ngan kayu. tapi darah banyak kelua.
n then, dorg blaa. baju aku ngan adek aku, dari lawa2 trus penuh ngan darah.
bukan baju je, slua skali.

pastu, adek aku cpt2 suh aku call parents. cakap kene tetak. so aku pun ngn x larat cube gak kol.
tp aku susa maw cakap, sebab kene tetak banyak kali. aku cume dpt ckp;
darah..aa.. darah.. aaa... (sebab terperanjat, x leh nak ckp pape)
adek aku kene tetak skali, so die bley a cakap.
dengar suare selambe, lek, cool. haha. ibu aku ckp die pun menggelabah dengar cite ni, tp bile dengar suare adek aku, die ingat maen2.
x caye en? suare cam bese, tapi badan sume kene darah. n then, family aku ntah cane.
dari Melaka nak dtg KL dlm 45 min kut. punye la laju. biase ktorg blek kampung pun 2 jam.

n then, org yang lalu td, terus pegi kat ktorg. tnye ape jadi a sume. seb baek umah die dekat.
actually, bkn a umh die. sedare die pnye umh.
dkt je. so ktorg jalan a pegi umah die smbil adek aku pegang tempat kene tetak tu n aku tadah je darah yg menitis.
adek aku rase kulit kepala die koyak agak besa ngan panjang. pas sampai umah org neh je, die bagi a kain. ktorg pon tutup ah luka kat kepala. huhu...

opss!~ suda panjang gile ah! to be continue~
huhu.

thank you. x)



[dicilok dan diubahsuai dr blog adek aku, Hafidz
hehehe]

0 people got burned: